søndag den 7. oktober 2012

Hæklenålen tager fat!

JUBIII !!
Min blog har endelig fået nyt design :D Er det ikke bare fint?!
Natacha har skabt et rigtig fedt look ud fra mine ønsker. Midt i sin svendeprøve kastede hun sig simpelthen ud i at få min blog til at se lækker ud - og det er efter min mening løst bedre end jeg havde forventet kunne lade sig gøre :) 


Tavsheden herfra skyldes, at jeg nærmest har ligget syg derhjemme hele forrige uge. Det gælder dog om at udnytte den ekstra tid til at hygge med kreative sysler. Og det er bestemt lykkedes! Blandt andet har hæklenålen været særdeles meget på arbejde, og det lykkedes mig endda at følge en hækleopskrift (!) :)
Opskriften på hængekurven finder du hos Bekki Bjarnoll. Jeanette (Lutter Idyl) har tilføjet ændringer til de sidste par rækker for at gøre kurvens åbning fastere og mere lukket. Ændringerne har jeg fuldt - bortset fra at jeg ikke kunne finde ud af krebsemasker, så det blev fastmasker som afslutning i stedet:

Kurvens bund er hæklet af sort/brunt Hooked-garn, midten af en
garnnøgle mintgrøn Hooked, og kanten er af samme garn som bundfarven



Derudover fik jeg også endelig taget mig sammen til at hækle et iPhone-cover efter Jeanettes opskrift. Det har jeg villet i meget lang tid, og jeg er simpelthen så glad for coveret:






Ugens mange sygetimer er også blevet brugt på et par andre hækleprojekter, som jeg vil vise frem, når jeg har fået taget billeder af dem. 

Go' søndag aften!

4 kommentarer:

  1. Det ser bare så fint ud, dit nye blogdesign. Jeg bliver nysgerrig på, hvordan hun har lavet det? er det kreeret på computer? har hun selv tegnet og scannet ind eller hvordan?

    /Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Trine! For at være helt ærlig ved jeg faktisk ikke, hvordan Natacha har lavet mit design. Jeg går næsten ud fra, at sommerfuglene er ud fra en eller anden skabelon, måske også bogstaverne. Men farvelægningen og opsætning af det hele er hendes værk - sejt, ik? ;)
      Prøv at skrive til hende - hun er smaddersød :)

      Slet
  2. Stilig hengekurv!!:)
    Takk for at du linker,supert!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig linker jeg :) Det er så skønt, at du deler dine opskrifter!

      Slet

TAK for at du læser min blog - det er skønt at kunne dele min kreative verden med dig :)
Det vil gøre mig noget så glad, hvis du vil skrive en kommentar til det indlæg, du netop har læst. Så ved jeg lidt mere om, hvad mine kære læsere kan lide eller ikke lide ved min blog og mine designs.

Kærlig hilsen
Christel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...