mandag den 25. februar 2013

Hæklede håndledsvarmere #2

Så kan jeg endelig vise jer billeder af de håndledsvarmere, jeg hæklede i forrige weekend. Det gik betydeligt hurtigere end med det første par - og så blev de pænere, synes jeg.
Håndledsvarmerne er en gave til min Mormor, der fryser sådan om vinteren. De er hæklet i det blødeste merinould fra Yarnfreak, og garnet egner sig utroligt godt til den slags, fordi det ikke kradser.

Jeg hæklede, som jeg huskede opskriften på bølgemønstret og er ganske tilfreds med resultatet :)

Bagsiderne

  
Forsiderne
 
 
Forside og bagside side om side (det var mange sider, hehe)


Dejlig dag og uge til jer derude!

Kærlig hilsen
Christel

7 kommentarer:

  1. De er rigtig fine - hvor finder man opskriften til dem??

    Jytte
    jytte.mogensen@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Jytte :)
      Opskriften har jeg fra Sidsel Sangilds bog "3-d hækling" - men du kan sikkert også google dig til en opskrift. Når først du har teknikken, er det nemt at hækle derudaf, og så er det bare at fortsætte, til størrelsen er rigtig. Disse håndledsvarmere er 45 luftmasker høj, hvilket vel svarer til ca. 20 cm.
      Held & lykke!

      Slet
  2. Hej
    Hvor er det et fint mønster du har hæklet med. Har det et bestemt navn, så jeg kan google det?
    Kh Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Ditte!
      Jeg kan ikke huske, hvad Sidsel Sangild kalder det - men låner du hendes bog på biblioteket, kan du finde opskriften der :)

      Slet

TAK for at du læser min blog - det er skønt at kunne dele min kreative verden med dig :)
Det vil gøre mig noget så glad, hvis du vil skrive en kommentar til det indlæg, du netop har læst. Så ved jeg lidt mere om, hvad mine kære læsere kan lide eller ikke lide ved min blog og mine designs.

Kærlig hilsen
Christel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...