onsdag den 6. marts 2013

Broderet firben

Som nogle måske lagde mærke til på billedet af det broderede hjerte, gemte der sig et lille broderet dyr i det modsatte hjørne. Det skal I da også have et klart billede af :)



Til striben på midten af ryggen brugte jeg tre farver tråd sammen - det giver et fint spil og får den til at se mere "levende" ud, synes jeg. Til allersidst broderede jeg en kant rundt langs hele dyret, hvilket giver det en mere blød afslutning.

Som den vakse læser måske vil opdage, har jeg også på firbenet broderet med øverste tråd i forskellig retning fra række til række. Det er ikke nær så tydeligt som i det røde hjerte på grund af de mange farver og få sting for sig, men stadig ikke helt så pænt.

4 kommentarer:

  1. Hvordan har du lavet den turkise kant?? :-O

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk bare bomuldsgarn fra Søstrene Grene, som jeg har "syet" omkring den grimme broderikant - "syet" er nok ikke det rigtige ord, men kan ikke lige komme på noget bedre ;)

      Slet
    2. Aha!
      Det ser sgu godt ud!
      Det må jeg prøve! :P
      Hvor mange firkanter gik du ind?

      Slet
    3. Tak :) Jeg kan anbefale dig at bruge tyndere snor end mig, da kanterne ellers bliver meget tykke - og det er ikke altid så pænt/praktisk til et bogmærke.
      Hmm, tror 2-3 firkanter.

      Slet

TAK for at du læser min blog - det er skønt at kunne dele min kreative verden med dig :)
Det vil gøre mig noget så glad, hvis du vil skrive en kommentar til det indlæg, du netop har læst. Så ved jeg lidt mere om, hvad mine kære læsere kan lide eller ikke lide ved min blog og mine designs.

Kærlig hilsen
Christel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...