lørdag den 9. november 2013

DIY: hæklet vintertørklæde



Tørklædet måler 104 cm rundt og 28 cm i højden. Det er hæklet i økologisk Semilla-garn på nål #5.
Jeg hækler ret løst og har brugt 3 nøgler mørklilla garn og en halv lyslilla.

OBS: Sig til hvis du bruger min opskrift - så linker jeg til dit resultat :) 

- - - 

lm = luftmasker
fm = fastmasker
hstm = halvstangmasker

1. række: Slå det antal lm op der giver den ønskede længde, lidt færre hvis du vil hækle stykket i en anden farve. Vend med 2 lm.
2. række: 1 hstm i hver lm. Vend med 2 lm.
3. række: 1 hstm i bagerste led. Vend med 2 lm. Gentag til tørklædet har den ønskede højde.

Du kan enten hækle de to ender sammen for at afslutte tørklædet her eller du kan tilføje et stykke i en anden farve, som jeg har gjort.

Vil du tilføje det ekstra stykke, gør du følgende:
På den korte ende hækler du en række fm. Sørg for at beholde bølgestrukturen ved kun at slå 1 gang i toppen af bølgen og 1 gang i dalen. Vend med 2 lm.

Herfra hækler du 1 fm i hvert led og vender med 2 lm. Fortsæt til det nye stykke fylder så meget, som du ønsker. Hæft ende og ri det lyse stykke sammen med den korte ende af det mørke, så du får et rundt tørklæde.

God førnøjelse :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

TAK for at du læser min blog - det er skønt at kunne dele min kreative verden med dig :)
Det vil gøre mig noget så glad, hvis du vil skrive en kommentar til det indlæg, du netop har læst. Så ved jeg lidt mere om, hvad mine kære læsere kan lide eller ikke lide ved min blog og mine designs.

Kærlig hilsen
Christel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...