fredag den 22. juni 2012

Mere til ørene

Forleden spurgte én på mit kontor, om jeg mon havde lyst til at lave et par øreringe til hendes datter. Øreringene skulle matche et bestemt tørklæde og foræres i bachelorgave. Med et billede af tørklædet på min telefon indledte jeg jagten på materialer. Perlerne skulle være en bestemt grøn farve, og de øvrige materialer skulle være i mat guld. Alt materiale - ud over de dråbeformede perler, selvfølgelig - er Sterling 925 belagt med 22 Karat guld, og her er de færdige øreringe:


Det er første gang, jeg har lavet smykker af så fine materialer, og jeg gjorde mig meget umage med ikke at ridse i guldet. Især de små øskner var svære at have med at gøre, fordi jeg bruger to tænger til at åbne og lukke dem. Holder jeg for hårdt, ridser jeg i belægningen. Holder jeg for løst, falder øsknen ned - og de er svære at finde på et sofabord, der vrimler med perler, smykkestave og snore ;)

Ud over de bestilte øreringe har jeg på det seneste lavet et par andre sæt:
Sterling 925 loop med seks jade-perler i forskellige farver
(fokus på dette billede er på højre/bagerste ørering)

Sterling 925 kroge med emalje-stjerner i blå/tyrkis
(fokus på dette billede er på venstre/forreste ørering)


Rigtig dejlig weekend og Sankt Hans aften til jer alle! Jeg krydser fingre for tørvejr :)

Kærlig hilsen
Christel

2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Jeg plejer at putte et lille stykke malertape omkring min tang når jeg arbejder med guldbelagt :) Så ridser det ikke så meget !

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vel nok en god idé! Det vil jeg gøre næste gang :)

      Slet

TAK for at du læser min blog - det er skønt at kunne dele min kreative verden med dig :)
Det vil gøre mig noget så glad, hvis du vil skrive en kommentar til det indlæg, du netop har læst. Så ved jeg lidt mere om, hvad mine kære læsere kan lide eller ikke lide ved min blog og mine designs.

Kærlig hilsen
Christel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...