mandag den 19. august 2013

Av, min arm! Får du også ondt af at hækle?

Det går simpelthen derudaf med yndlingstæppet, efter at jeg knækkede koden (læs: forstod Jeanettes fantastisk forståelige opskrift på en hæklet firkant) - og nu har jeg hæklet 10 firkanter :)


Jeg kan desværre ikke holde til mere end én firkant om dagen, da jeg hurtigt får ondt i hænder og fingre af at bevæge leddene på samme måde igen og igen. Heldigvis hjælper det mig at lave håndledsøvelser á la disse.

Hvad gør du for ikke at få hækleskader?

4 kommentarer:

  1. Hm ... jeg har det nok mere med at spænde i skuldre og nakke. Opdager tit, at jeg sidder helt dumt. Men hænder og fingre ...

    Jeg har også nogle helt simple øvelser, jeg tit laver, som på mig strækker helt ud i fingerspidserne: http://tichtach.blogspot.dk/2013/02/yoga-for-nrklere.html

    Men det er selvfølgelig bare symptom-behandling.

    Håber det snart bliver bedre, så du kan sidde helt afslappet og hækle. Det er trods alt rarest.

    Og tusind tak for din jubilæums-hilsen!

    KH
    tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Forleden lagde jeg mærke til, at jeg faktisk spænder meget i skuldrene - forstod ikke, hvorfor jeg pludselig fik så indt i hovedet :/

      Mange tak for link til hækle-yoga-videoen! Og ja, bedst er det, at jeg finder en ordentlig måde at sidde på, så jeg ikke spænder.

      Og selv tak. 2 år er stort :D

      Knus
      Christel

      Slet
  2. Åh ja, det kender jeg også alt for godt. Skuldrene kravler op ad og fingrene knirker ;-) Men tæppet bliver uden tvivl fantastisk! Og sikke en skøn blog, du har :-) Kh, M

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige præcis! Har ikke kunnet hækle i fire dage, fordi spændingerne har sat sig så godt fast i højre skulder, at jeg ikke engang kan løfte højre arm ordentligt.

      Årh tak, det var sødt sagt. Min far var vældig imponeret over de 10 lapper, der er færdige. Glæder mig selv meget til at se det færdige resultat, selv om der er noget tid endnu... især fordi jeg nok lige skal vente med at fortsætte til smerterne er væk.

      Også TUSIND tak for dine roser om min blog - og i lige måde! :)

      Slet

TAK for at du læser min blog - det er skønt at kunne dele min kreative verden med dig :)
Det vil gøre mig noget så glad, hvis du vil skrive en kommentar til det indlæg, du netop har læst. Så ved jeg lidt mere om, hvad mine kære læsere kan lide eller ikke lide ved min blog og mine designs.

Kærlig hilsen
Christel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...