onsdag den 1. maj 2013

DIY brudeslør

Et af mine DIY-projekter til brylluppet er et slør, som pigerne kan få lov til at rive i stykker efter vores brudevals. Med en venindes hjælp syede jeg tre lag hvid tyl sammen, jf. denne vejledning.

Selv om det bare er et for-sjov-slør, måtte det gerne være bare en lille smule pænt, så jeg købte to meter blød hvid tyl i Panduro i stedet for den helt stive, stormaskede.

Det længste stykke tyl klippede jeg til 80 cm, det mellemste til ca. 65 cm og det korteste i 50 cm. De tre baner syede vi sammen i toppen med størst mulige ligeud-sting. Vi hæftede ingen ender (ifølge vejledningen skal man hæfte den ene ende og rynke tyllet sammen med de løse snore fra den anden), men rynkede tyllet sammen fra hver ende.

Derhjemme syede jeg en hårkam på sløret - og vupti:

2 kommentarer:

  1. Skidego ide... :0) Og flot ser det ud... Da min mand og jeg blev gift, lavede jeg en butterfly af crepepapir, da der i vores omgangskreds var tradition for at den også skulle klippes... Og det ville være så ærgerligt for den fine ny, som han kunne genbruge mange gange.. Og gæsterne opdagede det først da de stod med den i hænderne... Så snydt for en 10èr.. :0) Og rigtig go fornøjelse med det hele, den fedeste dag af alle fede dage... :0)

    SvarSlet
  2. Fin!
    Så er der ikke længe til nu! :D

    SvarSlet

TAK for at du læser min blog - det er skønt at kunne dele min kreative verden med dig :)
Det vil gøre mig noget så glad, hvis du vil skrive en kommentar til det indlæg, du netop har læst. Så ved jeg lidt mere om, hvad mine kære læsere kan lide eller ikke lide ved min blog og mine designs.

Kærlig hilsen
Christel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...